Liftonderhoud Service Programma

Regelmatig onderhoud is noodzakelijk om uw installatie in goede contditie te houden en de veiligheid te waarborgen.

Tegenwoordig bieden veel fabrikanten zogenaamde ‘kijkbeurten’ of ‘prestatiebeurten’ aan, een quickscan van maximaal 10 minuten, waarin een monteur niet meer kan doen dan zijn bezoek aftekenen in het liftboek. Ook de zogenaamde prestatiecontracten zijn zeer populair, waarbij niet meer de verplichting van het uitvoeren van een aantal beurten, maar een afgesproken beschikbaarheidspercentage centraal wordt gesteld. Hieraan kleven volgens gerenommeerde adviesbureau’s echter flinke nadelen:

  • De overeenkomsten zeggen niets over de conditie van de techniek. Wanneer de techniek niet meer in staat is de afgesproken prestatie te leveren zult u door uw onderhoudsfirma gevraagd worden te investeren om daarmee de prestatie te waarborgen.
  • De uitvoering van het onderhoud is oncontroleerbaar.
    De onderhoudsinspanning is nodig voor het voorkomen van storingen, maar óók voor het in conditie houden van de installatie. Bijvoorbeeld niet gesmeerde onderdelen kunnen best nog enige tijd functioneren, waardoor de prestatie wordt gehaald. Echter, dit levert een versnelde slijtage op, waardoor u eerder zal moeten investeren in nieuwe onderdelen.

Waarom kiezen voor het Liftonderhoud Service Programma?

  • Liftonderhoud is gespecialiseerd in het uitvoeren van goed en gedegen onderhoud.
  • Met ons uitgebreide Liftonderhoud Service Programma krijgt elke lift de aandacht die hij verdient.
  • Wij maken gebruik van merkonafhankelijke producten welke vrij verkrijgbaar zijn op markt.
  • Door middel van ons Liftonderhoud Connect System kunt u online met ons meekijken en exact controleren wat er met uw lift gebeurt.
  • Met meer dan 25 jaar ervaring in de liftenmarkt weten wij dat service en veiligheid erg belangrijk zijn.
  • En kunnen wij een totaalpakket aanbieden van liftonderhoud, liftreparatie en liftmodernisering.


Prestatiecontract of ‘Kijkbeurt’ bij verschillende fabrikanten houdt in;

  • Onderhoud wanneer er ruimte is in de planning
  • Korte bezoeken (soms slechts 15 minuten
  • Uitvoering is oncontroleerbaar
  • Visuele of auditieve controle (luisteren naar ‘vreemde geluiden’)
  • Bij problemen wordt meestal een vervolgafspraak gepland
  • Zegt niets over de conditie van de techniek
  • Verplichting tot investeren om prestatie te kunnen blijven leveren
  • Korte termijn oplossing

Liftonderhoud Service Programma

  • Onderhoud exact wanneer dit nodig is
  • Online portal via LOCS®
  • Grondige controle van alle onderdelen
  • Problemen worden direct ter plaatse verholpen
  • Uitgebreide controle op conditie onderdelen
  • Verwachte reparaties worden ruim van tevoren aangegeven
  • Lange termijn oplossing
  • Geen onnodige facturen
  • Optimale veiligheid en beschikbaarheid
  • Landelijke dekking
  • Gegarandeerd contact met onze calamiteitendienst
  • De beste technici van Nederland

Neem contact met ons op!

Vragen over een dienst van ons? Na het invullen van het formulier nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.